mandag 4. januar 2010

Kuldebølge og barnepass

Jeg har innsett at snøen er kommet for å bli, i hvert fall en stund ;) Problemet med snø og ikke minst vinteren er at det vanskeliggjør mange av de gjøremål man gjerne har lyst til å bedrive når man er hjemmeværende. Jeg har for eksempel ikke tatt høyde for at barnevogn er et fremkomstmiddel som ikke kan legge om til piggdekk når det er vinter, eller bruke motorvarmer for å øke temperaturen i kupéen. Dessuten har barnevognen min ikke de mest praktiske hjulene når det gjelder å ta seg frem, og selv om veiene er relativt bare for tiden står det desto verre til med fortauene. Dessuten er det farlig glatt, og det er ikke akkurat ønskelig at barnevognen bokstavelig talt seiler sin egen sjø mens sjåføren ligger langflat på bakken. Så nå har jeg kjøpt meg brodder, selv om pappen synes det er unødvendig. Sikkerhet fremfor alt! og dessuten tør jeg knapt bære badnet utendørs i fare for å falle på det (jada, tar sorgene på forskudd).

Jeg lurer også veldig på hvor mye klær en må kle barnet opp i. Det kan umulig være enkelt å holde varmen når gradestokken faller ned mot -10 grader. Likevel; de oppdrar jo barn i de delene av verden hvor dette er dagligdags, for eksempel... i Finnmark. Eller Canada ;) Det blir nok bare å prøve seg frem. Men jeg skal i hvert fall ikke leke bambi med barnevogn!

Ingen kommentarer: